حافظه آلمان سیاست هامبورگ اختلافات

حافظه: آلمان سیاست هامبورگ اختلافات کره جنوبی آفریقای جنوبی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی نه به وکيل ‌اجباری

يک سال پيش در چنين روزهايي سخنراني نايب رئيس مجلس دهم به مناسبت اربعين در مشهد لغو شد. بنا بود علي مطهري سخنران يک برنامه در مشهد باشد و همه مجوزها اخذ شده است

نه به وکيل ‌اجباری

نه به وکيل اجباری

عبارات مهم : پرونده

يک سال پيش در چنين روزهايي سخنراني نايب رئيس مجلس دهم به مناسبت اربعين در مشهد لغو شد. بنا بود علي مطهري سخنران يک برنامه در مشهد باشد و همه مجوزها اخذ شده است بود که به ناگاه خبر آمد دادستان سخنراني او را لغو کرده است.

نه به وکيل ‌اجباری

بي هيچ توضيح بيشتري. علي مطهري ولی ماجرا را پيگيري کرد و حالا در شرايطي قرار گرفته که پرونده به دادگاه ويژه روحانيت رفته و او هم بنا ندارد زير بار وکيل تحميلي برود. خبري هم از وضعيت پرونده نيست. مطهري زير بار وکيل تحميلي نرفته و چندان اطلاعي از پرونده در دست ندارد. او به «شرق» مي گويد: «پرونده را به دادگاه ويژه روحانيت ارجاع داده اند. گفتند زماني ايشان لباس روحانيت بر تن داشته، ولی خب واقعيت اين است که ايشان الان روحاني نيستند و يک زماني معمم بوده اند. در آنجا هم وکيل بايد روحاني باشد و از وکلاي موردنظر دادگاه ويژه روحانيت».

علي مطهري منتقد اين وضعيت است و تأکيد دارد: «اينکه بخواهيم صرفا بين وکلاي خاصي گزینش کنيم رانت و کاملا غيرعادلانه هست. به همين خاطر وقتي شرايط اين طور شد، من در روند پيگيري پرونده ام اصلا وکيلي نگرفتم، چراکه به نظرم کار عادلانه اي نبود. اين توصیه قابل تأمل است که موکل در اين دادسراي ويژه نمي تواند از حق وکيل تعييني بهره ببرد و ناچار از گرفتن وکيل روحاني موردنظر دادسراي ويژه است».

يک سال پيش در چنين روزهايي سخنراني نايب رئيس مجلس دهم به مناسبت اربعين در مشهد لغو شد. بنا بود علي مطهري سخنران يک برنامه در مشهد باشد و همه مجوزها اخذ شده است

هنوز پاسخي نيامده است

مطهري راجع به اينکه پرونده اش به کجا رسيده نيز به «شرق» گفته: «ما منتظريم و هنوز هيچ حکمي صادر نشده هست. فکر مي کنم از وقت شکايت من نزديک به هشت ماه گذشته و هنوز پاسخي ارائه نشده است».

محمود صادقي، نماينده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس، در صفحه شخصي خود در توييتر در تصویر العمل به لغو سخنراني علي مطهري نوشت که «وزارت کشور چکاره است در مشهد؟!» سال گذشته در حالي از سخنراني علي مطهري، نايب رئيس مجلس، به مناسبت اربعين در مشهد جلوگيري شد که با توجه به اعلام قبلي اين برنامه، افراد زيادي براي شرکت در اين مراسم در سالن مربوطه حاضر شده است بودند.

قرار بود اين مراسم در سالن ساپکو مشهد برگزار شود، ولی پليس پيش از شروع مراسم در محل حاضر شد و با اعلام اينکه سخنراني مطهري لغو شده، تلاش کرد حاضران در اين مراسم را متفرق کند.

نه به وکيل ‌اجباری

گفتند دادستان مشهد، روحاني است

مصطفي ترک همداني، وکيل علي مطهري در پرونده شيراز، نيز مي گويد: «مطهري از دادستان خراسان رضوي در پي لغو سخنراني اش در مشهد شکايت کرد. آن شکايت را تا مراحلي نيز پيش برديم تا اينکه گفتند دادستان، روحاني است و پرونده را به دادگاه ويژه روحانيت فرستادند و از آن به بعد ديگر حسب قوانين من نمي توانستم وکالت پرونده را برعهده بگيرم».

يک سال پيش در چنين روزهايي سخنراني نايب رئيس مجلس دهم به مناسبت اربعين در مشهد لغو شد. بنا بود علي مطهري سخنران يک برنامه در مشهد باشد و همه مجوزها اخذ شده است

وکيل علي مطهري پيش تر راجع به انتقال پرونده او به دادگاه ويژه روحانيت گفته بود: «هرچند متهم موصوف، کت وشلواري و بدون عبا و عمامه هست، ولی با نظر بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه ٢٨ تهران، به دليل اينکه او تحصيلات حوزوي دارد، قرار عدم صلاحيت رسيدگي پرونده به شايستگي دادسراي ويژه روحانيت صادر شده است هست. نقد وارده به اين قرار است که به نظر من اراده و قصد بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، امام خميني خدابيامرز، در دستور تأسيس دادگاه هاي ويژه روحانيت، رسيدگي ويژه تر و سريع تر به اتهامات کساني است که روحاني بوده و شايد بتوان قصد حضرت امام را به لحاظ تشابه با آنچه که هم اکنون با قصد تأسيس عناوين دادسراهاي ويژه جرائم پزشکي، دادسراي ويژه کارکنان دولت، دادسراي ويژه اطفال، دادسراي ويژه جنايي، دادسراي ويژه رايانه و… موجود است».

دادستان مکلا و کت وشلواري است

مصطفي ترک همداني همچنين راجع به روحاني بودن يا نبودن دادستان مشهد مي گويد: «بنا بر ماده ١٦ آيين نامه دادگاه ويژه روحانيت، روحاني به کسي اطلاق مي شود که ملبس به لباس روحانيت باشد يا در حوزه مشغول تحصيل باشد يا اگر به کار ديگري مشغول هست، عرفا روحاني محسوب شود. ضمن اينکه متهم پرونده در حوزه مشغول به تحصيل نيست و صرفا تحصيلات حوزوي داشته و اصطلاحا «مکلا و کت وشلواري است» و ماده ١٦ آيين نامه مشمول بر حال او نمي شود. با اين وصف هرگاه کسي مدعي تحصيل يا مدرک حوزه شود، عملا از شمول بسياري از مواد قانوني آيين دادرسي کيفري خارج مي شود».

نه به وکيل ‌اجباری

از لغو سخنراني علي مطهري در مشهد تا به امروز يک سال مي گذرد. به گفته او، هنوز پاسخي از مراجع ذي ربط براي او نيامده و مشخص نيست دليل لغو سخنراني چه بوده و نحوه صدور اين حکم به چه شکلی بوده است.

اخبار سیاسی – شرق

واژه های کلیدی: پرونده | دادگاه | سخنراني | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار